Van Lanschot Kempen
Als wealth manager is Van Lanschot Kempen actief in Private Banking, Professional Solutions, Investment Management en Investment Banking. Hun doel is het behoud en de opbouw van vermogen, op een duurzame manier, zowel voor hun klanten als voor de samenleving waar we deel van uitmaken. Ze zijn een duurzame wealth manager met een langetermijnfocus, dit betekent dat zij proactief streven naar het voorkomen van negatieve impact voor alle belanghebbenden en het creëren van positieve, financiële en niet-financiële waarde op lange termijn.
De ondersteuning van kunst, cultuur, kunstenaars en musea is voor Van Lanschot Kempen al sinds de 19de eeuw de manier om bij te dragen aan het behoud en de opbouw van ons culturele vermogen, met zien, horen, beleven en delen als verbindende elementen. Kunst en muziek tonen ons immers de schoonheid en de zin van het leven.
Takii Seed
De meest toonaangevende sierzonnebloem van de wereld, de Sunrich Orange F1, komt van de Japanse veredelaar Takii Seed. Dat schept zeker een band met de Zonnebloemen van Van Gogh, een van z’n belangrijkste werken. De connectie tussen beide was dan ook snel gemaakt.
Heineken
In 2015 sloegen de twee Nederlandse iconen Heineken en het Van Gogh Museum de handen ineen. Met als resultaat: de Sunflower Collection-flessen. Het museum is enorm trots op deze samenwerking. Beide merken spreken immers een dynamische en gepassioneerde doelgroep aan die met plezier in het leven staat.
Jean-François van Boxmeer, bestuursvoorzitter en CEO Heineken N.V.:
‘Als partner van het Van Gogh Museum steunen wij het unieke cultureel
erfgoed van Amsterdam, de thuishaven van ons bier. Met trots verbinden
we dan ook onze onderneming en ons merk aan een museum dat een
bestemming op zich is geworden.’
Hyundai
Sinds 2016 is Hyundai als partner verbonden aan het Van Gogh Museum. Het partnerschap met het Van Gogh Museum past helemaal in de visie van Hyundai om een breder publiek kennis te laten maken met de schoonheid van kunst en design.
De samenwerking met Hyundai heeft drie belangrijke vertalingen in het Koreaans mogelijk gemaakt: de bezoekersinformatie op de museumwebsite, de museumplattegrond en de multimediatour.
Daarnaast heeft Hyundai enkele elektrische Hyundai’s als bedrijfsauto's ter beschikking gesteld, die zijn ontworpen in de geest van Van Goghs wereldberoemde meesterwerken Zonnebloemen en Irissen. Het biedt Hyundai de mogelijkheid om op een inspirerende wijze aandacht te vragen voor zijn elektrische modellen.
Nieuws
JCDecaux
JCDecaux draagt kunst een warm hart toe en stimuleert wereldwijd diverse culturele projecten. Daarnaast staat kunst dicht bij één van de kernwaarden van de exploitant van buitenreclame: hoogwaardig design. Dankzij het aanbod van buitenreclame van JCDecaux kan het Van Gogh Museum zijn activiteiten onder de aandacht brengen bij de inwoners en vele bezoekers van Amsterdam.
JCDecaux is wereldwijd marktleider op het gebied van buitenreclame en stadsmeubilair én zet zich in om de stad Amsterdam nog leefbaarder te maken. In Amsterdam is JCDecaux al sinds 1987 verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en de exploitatie van reclamedragende abri’s.
Walter Kraus, CEO JCDecaux:
'JCDecaux zet zich al 60 jaar in om steden wereldwijd mooier en
leefbaarder te maken. De samenwerking met het Van Gogh Museum geeft
een mooie unieke invulling aan deze visie.'
Nieuws
KLM
KLM hecht grote waarde aan het partnership met het Van Gogh Museum. Zij vliegen de kunstwerken en bezoekers met alle plezier richting Amsterdam naar het museum.
Kennis delen en van elkaar leren door het verwezenlijken van een optimale customer experience is bijzonder waardevol. De uitgebreide hospitality mogelijkheden in het Van Gogh biedt KLM-medewerkers, die een stapje extra zetten voor hun passagiers, de mogelijkheid voor een verrassende rondleiding of een workshop in het museum.
Daarnaast profileren zij zich graag gezamenlijk op social media. Deze vormen van samenwerking voegen waarde toe aan zowel KLM als het Van Gogh Museum. KLM is trots een bijdrage te kunnen leveren aan het cultiveren van ’s werelds grootste collectie Van Gogh schilderijen.
Bloomberg
Bloomberg laat met trots weten te gaan samenwerken met het Van Gogh Museum om mensen wereldwijd kennis te laten maken met Vincent van Goghs meesterwerken en hen zo een zinderende culturele ervaring te bezorgen.
In het kader van een breed scala aan sponsorships en samenwerkingsverbanden met Bloomberg Philanthropies, maken wij - Bloomberg - ons hard voor creativiteit, innovatie, toegankelijkheid en nieuwe technologieën in de kunsten.
Tegelijkertijd geven we onze werknemers en cliënten de kans om op een unieke manier kunst te ervaren. Dat wij openbare kunst hoog in het vaandel hebben staan, is zowel te zien in onze internationale vestigingen als in dynamische installaties over de hele wereld.
Onze directe steun aan 600 culturele organisaties in 94 steden draagt bij aan de ondersteuning van verrassende, nieuwe kunstenaars, tentoonstellingen en performances, economische groei en kunsteducatie voor de volgende generatie.
American Express
American Express steunt het museum in het toegankelijk maken van het leven en werk van Vincent van Gogh en de kunst van zijn tijd, zowel in het museum, als digitaal. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, en hen te verrijken en inspireren. American Express en het museum vinden elkaar in hun streven naar duurzaam ondernemerschap en behoud van cultuur en culturele waarden.
Intratuin Amsterdam
Intratuin Amsterdam is een duurzame en groene sponsor van het Van Gogh Museum. Intratuin is ooit begonnen als plantenkwekerij Vliet en Wielinga op de plek van het huidige Amstelstation, daarna verhuisd naar Park Frankendael en uitgegroeid tot een begrip in Amsterdam-Oost.
Intratuin Amsterdam is veel meer dan een tuincentrum. Je vindt er bij hen de nieuwste trends, tips en inspiratie voor je huis, tuin, terras en dier, passend in het seizoen. Geïnspireerd op de werken van Vincent van Gogh hebben ze de Van Gogh Museum tuin aangelegd.