Het Van Gogh Museum en DHL verlengen hun samenwerking. Het partnership bundelt de duurzame en betrouwbare logistieke expertise van DHL Express en de educatieve kracht van het Van Gogh Museum. DHL Express verzorgt ook komend jaar het wereldwijde transport van webshopbestellingen en het DHL Express servicepunt in het museum. De partners brengen daarnaast leerlingen dichter bij het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh via het lesprogramma Van Gogh Gaat naar school.
Kees de Lange, Managing Director DHL Express en Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum bezegelen de samenwerking in de museumwinkel. Foto: David Stegenga
Logistiek partner
DHL Express is sinds juni 2020 officieel logistiek partner van het Van Gogh Museum. Vanaf dat moment verzorgt DHL de duurzame verzending van alle webshopbestellingen, die klimaatneutraal worden verzonden via het DHL GoGreen-programma. Alle bestellingen worden vanaf nu bezorgd in een duurzaam geproduceerde doos of envelop met een op Van Goghs Amandelbloesem geïnspireerd design.
De koeriers met de herkenbare DHL x Van Gogh Museum bakfietsen zijn niet uit het straatbeeld weg te denken. Een mooie herinnering meenemen uit de museumwinkel? Bezoekers kunnen aankopen sinds kort wereldwijd thuis laten bezorgen via het DHL Express servicepunt in het Van Gogh Museum.
Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum:
‘DHL is al lange tijd aan het museum verbonden. Samen brengen we de kunst van Vincent van Gogh en het levensverhaal bij mensen thuis. En ook naar de klas. We hebben in de afgelopen jaren heel fijn samengewerkt en ik kijk met veel enthousiasme uit naar de volgende fase van ons partnership.’
Van Gogh gaat naar school
DHL en het Van Gogh Museum willen samen een positieve maatschappelijke bijdrage leveren aan het leven van nieuwe generaties. Met het educatieprogramma Heart for Art hebben DHL en het Van Gogh Museum in de afgelopen drie jaar ruim 60.000 kinderen in Europa, Amerika en Zuid-Amerika bereikt. Komend jaar verschuift de focus naar leerlingen op Nederlandse scholen in focuswijken.
Door kinderen en jongeren via het lesprogramma Van Gogh gaat naar school kennis te laten maken met de wereld van Vincent van Gogh, wordt hun creatieve ontwikkeling gestimuleerd. Tegelijkertijd biedt het programma ruimte om in gesprek te gaan over belangrijke thema’s uit Vincent zijn leven, zoals identiteit, het najagen van dromen en het omgaan met tegenslagen. Door Van Gogh gaat naar School mogelijk te maken, blijft DHL in de educatieve expertise van het Van Gogh Museum investeren.
Kees de Lange, Managing Director DHL Express:
‘Bij DHL Express geloven we in het verbinden van mensen en culturen, zoals het Van Gogh Museum dat doet door kunst toegankelijk te maken voor de wereld. Onze gedeelde waarden – innovatie, duurzaamheid en het streven naar kwaliteit – maken deze samenwerking zo krachtig. Samen brengen we niet alleen pakketten, maar ook inspiratie en creativiteit dichter bij mensen.’