Moderne prentkunst
Op de door Adolphe Willette ontworpen advertentie wordt het aanbod van Kleinmann op expliciete wijze gepresenteerd. De poedelnaakte prostituee was een uitgesproken brutale muze voor zijn handel.
Kleinmann specialiseerde zich in het nieuwe talent onder de Franse avant-garde en verhandelde de populaire grafiek van de caricaturistes-illustrateurs, zoals de bladmuziek van Henri-Gabriel Ibels en Henri de Toulouse-Lautrec.

Henri Gabriel Ibels, De "27" (Le "27"), 1893

Henri Gabriel Ibels, De "27" (Le "27"), 1893
Verzamelaarsedities
De handelaar liet de gelithografeerde omslagen van bladmuziek en de fotomechanisch gereproduceerde illustraties voor tijdschriften als Le Rire en Le Courrier Français ook zonder letters drukken op chique papier in een genummerde oplage.
Hij liet ze ook signeren door de kunstenaar en voorzag van zijn persoonlijke blindstempel. Zo wist hij heel handig populaire gebruiksgrafiek te ‘verhogen’ tot luxueuze verzamelaarsedities.

Théophile Alexandre Steinlen, In La Bodinière (A la Bodinière), 1894
Verder lezen:
- André Mellerio, La Lithographie originale en couleurs, Parijs 1898
- Patricia Eckert Boyer, ‘The Artist as Illustrator in Fin-de-siècle France’, in The Graphic Arts and French Society 1871-1914, New Brunswick 1988, pp. 113-169
- Phillip Dennis Cate et al., Prints Abound. Paris in the 1890s, from the Collections of Virginia and Ira Jackson and the National Gallery of Art, Washington/Londen 2000