Deze afbeelding is niet
beschikbaar

De gezegende weg (La voie bénie (Jesu, corona Sanctorum omnium. Jesu, sapienta aeterna)) uit de prentenserie Le cantique des créatures (VII)
Charles Marie Dulac, 1894

Objectgegevens

Inventarisnummer
p2495kS2008
Oplage
53/60
Afmetingen
49.3 cm x 64.3 cm, 36.3 cm x 53.9 cm

Opschriften/merken

signatuur en nummer
Ch. Dulac. + 7
signatuur en nummer
Ch D 53
opschrift
JESU CORONA SANCTORUM OMNIUM. JESU SAPIENTIA AETERNA 7

Literatuur

  • Fleur Roos Rosa de Carvalho, Marije Vellekoop, Printmaking in Paris : the rage for prints at the fin de siècle, Amsterdam, 2012, p. 96-97
  • Elizabeth Prelinger, Charles Dulac's : Suite de Paysages, p. 41-52
  • Penny Florence, Mallarmé, Manet and Redon : visual and aural signs and the generation of meaning, Cambridge [etc.], 1986, p. 359-407
  • Richard Thomson, The troubled republic : visual culture and social debate in France, 1889–1900, New Haven, 2004, p. 130-133
  • Fred Leeman, Landschappen van de ziel : het symbolistisch landschap in Frankrijk 1880-1910 = Paysage de l'âme : paysages symbolistes Français 1880-1910, Harderwijk, 2010, p. 18-39
  • Jean-David Jumeau-Lafond, Les peintres de l'âme : le Symbolisme idéaliste en France, Gent ; Antwerpen, 1999, p. 57-63
  • ed. by Phillip Dennis Cate, The graphic arts and French society, 1871-1914, New Brunswick, 1988, p. 94-112
  • ed. by Pat Gilmour, Lasting Impressions : lithography as art, London, cop. 1988, p. 114-117
  • Philip Dennis Cate, Sinclair Hamilton Hitchings ; with a translation by Margaret Needman of André Mellerio's 1898 essay la lithographie originale en couleurs, The color revolution : color lithography in France 1890 - 1900, Santa Barbara, 1978, p. 85
  • [medewerkers Van Gogh Museum], Van Gogh Museum : jaarverslag 2008, Amsterdam, 2009, p. 23, 79
  • Fleur Roos Rosa de Carvalho, Marije Vellekoop, Prentkunst in Parijs : de rage van het fin de siècle, Amsterdam, 2012